10 najlepszych sposobów na ograniczenie ekspozycji na formaldehyd w domu

10 najlepszych sposobów na ograniczenie ekspozycji na formaldehyd w domu

Formaldehyd to bezbarwna, silnie pachnąca substancja chemiczna, która uwalnia się z niektórych materiałów w Twoim domu.

1. Unikaj kupowania mebli z płyt wiórowych lub produktów zawierających formaldehyd w klejach lub spoiwach.

2. Sprawdź poziomy formaldehydu na nowych dywanach przed ich zainstalowaniem i jeśli to możliwe, wybierz dywany o niskiej emisji.

3. Używaj włókien naturalnych, takich jak bawełniane prześcieradła i wełniane koce, zamiast tkanin syntetycznych, takich jak poliester, aby zmniejszyć narażenie na formaldehyd w domu.

4. Używaj filtrów powietrza lub oczyszczaczy powietrza, aby zmniejszyć zanieczyszczenie powietrza w pomieszczeniach i poprawić jakość powietrza w domu

5. Upewnij się, że otwór wentylacyjny suszarki do ubrań wychodzi prosto na zewnątrz zamiast do domu, aby uniknąć wnoszenia zanieczyszczeń z zewnątrz

6. Wietrz swój dom, otwierając okna i drzwi przez co najmniej 15 minut każdego dnia

7. Jeśli możesz sobie na to pozwolić, rozważ wymianę wykładziny na podłogę z twardego drewna

8. Wymień drewniane meble na inne

Formol rakotwórczy i nowotwory ludzkie

Formaldehyd jest znanym czynnikiem rakotwórczym. Kiedy występuje w postaci oparów, może powodować raka i inne problemy zdrowotne.

Formaldehyd jest substancją chemiczną stosowaną od dziesięcioleci w materiałach budowlanych, meblach i innych produktach. Rakotwórczy wpływ formaldehydu na ludzi był szeroko badany. Powoduje raka i inne problemy zdrowotne przy wdychaniu w wysokich stężeniach.

 

Narażenie na tę substancję chemiczną powiązano z białaczką, rakiem nosa i gardła, astmą, przewlekłym zapaleniem oskrzeli, podrażnieniem oczu i uczuleniem skóry.

Dziesięć wskazówek dotyczących unikania formaldehydów w żywności

Formaldehyd jest substancją chemiczną występującą w wielu produktach spożywczych i może powodować zatrucia pokarmowe.

1. Unikaj przetworzonej lub konserwowanej żywności

2. Jedz jak najwięcej produktów ekologicznych

3. Unikaj jedzenia zbyt dużej ilości słodyczy i słodkich napojów

4. W miarę możliwości jedz świeże owoce i warzywa

5. Pij więcej wody zamiast słodkich napojów

6. Ogranicz spożycie czerwonego mięsa

7. Ogranicz spożycie smażonych potraw

8. Unikaj podgrzewania jedzenia w mikrofalówce w plastikowych pojemnikach lub plastikowych opakowaniach

9. Kupuj tylko wędliny, które są oznaczone jako „wolne od azotanów” (azotany mogą przekształcić się w formaldehyd)

10. Uważaj na następujące składniki: metanol, kwas mrówkowy, formalina, metylen glikol

Wniosek: wpływ formaldehydów i jak można ograniczyć narażenie

Formaldehyd jest substancją chemiczną o wzorze CH2O, która jest stosowana w wielu produktach przemysłowych i konsumenckich.

Można go znaleźć w klejach, farbach, sklejce i innych produktach z drewna, produktach papierniczych i tworzywach sztucznych.

Formaldehyd można również znaleźć w niektórych produktach spożywczych.

Najczęstszym sposobem narażenia ludzi na formaldehyd jest wdychanie go z otaczającego powietrza.

Narażenie na formaldehyd może również wynikać z jedzenia lub picia napojów zawierających formaldehyd lub z używania produktów do pielęgnacji skóry zawierających formaldehyd, takich jak zmywacze do paznokci lub prostownice do włosów.

Osoby, które regularnie pracują z formaldehydami, mogą mieć zwiększone ryzyko zachorowania na raka.

Wiadomo również, że formaldehydy powodują podrażnienia oczu, nosa, gardła, płuc i skóry.

Facebook Comments Box

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane

Facebook Comments Box